söndag 28 juli 2013

Det här är den första bilden jag fick från min uppfödare, och det är hon som agerat fotograf. Här är Waros ca 5½ vecka. Första gången jag såg den här underbara kullen var när valparna var 4 veckor. Jag har under flera år längtat efter en hund, men aldrig varit säker på vilken ras som passar just mig. Efter att ha läst om olika raser fastnade jag för kelpie. Detta utifrån att den var en bra allroundhund och hade de egenskaper som matchade mig samt att den var en frisk ras som inte var sönderavlad. Då mitt stora intresse är brukset så var rasen perfekt för mig samtidigt som jag ville ha en hund som passar i vardagen och i familjen. Kontentan av detta är att jag hittat världens bästa ras som passar mig perfekt. Waros är underbar på alla sätt. Han är klok, modig, arbetsvillig, glad och full av kärlek.. ja, jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet.

I början av september -12 stod jag helt plötsligt med en 8 v valp i min famn. Innan kände jag mig så förberedd, hade läst och läst om träning, rasen, ja allt som har med hund att göra. Men när jag står där med min lilla brunbjörn kniper det till i magen!! Hur ska jag klara av att ta hand om honom, och hur ska jag göra????? Mitt självförtroende fick sig en törn, men det var bara att andas.

 Nu har min lillkille blivit 1 år den15/7. Det är inte alltid lätt, Waros har sedan han kom in genom dörren varit en riktig tuffing. Bakom den söta fasaden gömde det sig ett odjur haha!! Ne, inte riktigt, men det har varit en utmaning. Dock har det varit en underbar utmaning som jag inte skulle sälja för miljoner kr. Waros har utvecklats så mycket, och även jag. Vi har blivit ett team som samarbetar för att komma framåt och nå våra mål. Det jag älskar med Waros är att han ALLTID är så glad. Har jag varit ute i 1 min eller 3 timmar spelar enligt honom ingen roll, svansen snurrar runt som en propeller oavsett:)

Egentligen har jag aldrig tänkt på att jag är en "sån" som bloggar. Men med tiden har jag känt mer och mer att man alltid kan testa, hunden är ändå den som tar mycket tid från mig i min vardag. Det är även en person som sagt till mig att oavsett om ingen läser så har du en dagbok att gå tillbaka i... och kanske det hjälper någon som befinner sig i den situation som jag en gång var!


 Cefeus Waros II









1 kommentar:

  1. Finns ingen snällare och finare än ögonstenen Waros <3

    SvaraRadera