onsdag 7 augusti 2013

Dagen har bestått av att "göraabsolutingenting". När man har semester är det så skönt att ha dessa dagar, utan att behöva ha dåligt samvete.

I morgon skall Waros röntgas, höfter och armbågar. Jag känner mig lite nervös inför det, men jag hoppas det blir A och UA. Som människa är jag väldigt otålig och har svårt att vänta in något, och detta blir ett svar jag måste gå och vänta på USCH!! När det gäller presenter är jag precis likadan, så nyfiken att jag börjar tjata så fort jag vet att det finns en present till mig:) Samtidigt tycker jag det är väldigt roligt att ge bort presenter, och har svårt att hålla mig för att inte berätta vad en person ska få.

På eftermiddagen behövde vi åka till JULA och inhandla lite olika saker. Min andra hälft handlade och jag väntade utanför med Waros för lite miljöträning. Jag försöker passa på såfort tillfälle ges. Han skötte sig exemplariskt. Satt bredvid mig på bänken och tittade på alla människor som gick in och ut. Det avslutades med en glass som till vår överraskning kom ut till oss:) Innan vi åkte hem tog vi en sväng förbi mamma och pappa över en kaffe. Alltid lika mysigt

På lördag är det kelpiespecial i Stockholm. Den är vi anmälda till så det ska bli spännande. Jag är inte en utställningsmänniska, men det ska bli kul att få ett omdöme på besten. Jag har en känsla av att domaren kommer bli attackerad med pussar och svansviftningar. Men det är ett beteende jag aldrig kommer jobba bort eller försöka dämpa. Om vi når vårt mål till att tävla (såklart vi gör det:)) så har jag funderat på tex tandvisningen. Jag har bestämt att jag tar att få ett lägre betyg på den delen för jag ÄLSKAR min hunds glädje till andra människor!! Hans positiva inställning till livet där allt och alla älskas<3

Från och med imorn skall vi återuppta träningen. På kvällen ska vi till klubben och titta på skyddsträning och även då passa på att träna i en miljö med mycket störning. Det behöver vi träna mycket på, att hålla fokus oavsett om det är hundar och människor i närheten som verkar göra roliga saker:) På fredag är det en heldag med träning och skitsnack med en person jag lärt känna mer och mer:) Det är hon som jag tidigare skrivit om som kommit att bli min förebild i hundträning. Det ska bli riktigt skoj:)

Jag avslutar detta inlägg med några bilder från ikväll. En tyst och stilla bryggkväll<3


2 kommentarer:

  1. Heldag blev det verkligen, 11 timmar är inte illa. ;)
    Och du är för gullig, tack för förtroendet att få hjälpa till! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera